Saveti

Zašto je važno imati QA testera u timu pri pravljenju web prodavnice?

Planirate da napravite sopstvenu web prodavnicu?

Evo zašto će vam sve u tom slučaju biti potreban QA tester!

1. Svaka greška nas može koštati prodaje

Koliko puta ste odustali od kupovine jer vam se proizvod nije prikazao kako treba ili vam je korpa prijavila “nepoznatu grešku”? I vaši kupci reaguju isto. QA tester u timu je tu da spreči takve situacije. On testira sve važne procese na sajtu – od pregleda proizvoda, dodavanja u korpu i unosa podataka do plaćanja. Važno je da sajt nastavi da funkcioniše i kada korisnik namerno preskoči neko polje, kad mu pukne konekcija ili kad koristi stariju verziju browsera.

Cilj je da ništa ne pukne i da ne gubimo kupce zbog problema koje možemo sprečiti. Svaka nefunkcionalna stranica, neispravan promo kod ili greška pri naplati je potencijalni direktan pad konverzije.

A tester je tu da se postara da silan trud programera, dizajnera, SEO specijalista i ostalih učesnika u procesu stvaranja sajta ne bude uzaludan i da zaista sve funkcioniše kako treba.

2. Korisničko iskustvo ne formira se na osnovu ukusa već uz promišljen dizajn i pametne funkcionalnosti

Možda imamo sjajan dizajn i intuitivan layout, ali ako se stranice sporo učitavaju, dugmad ne rade na mobilnom ili se sadržaj ne učitava na određenim rezolucijama, gubimo poverenje kupca.

QA tester proverava sve te “sitnice” koje korisnici primećuju u prvim sekundama. On testira svaki deo sajta iz ugla stvarnog korisnika, na različitim uređajima, browserima i operativnim sistemima.

Da li se meni lepo otvara na mobilnom? Može li se doći do informacija o dostavi bez mnogo klikova? Da li se pop-up zatvara kako treba? Sve to nije deo posla dizajnera ni developera. QA tester prolazi svaki detalj i skreće pažnju ostatku tima ukoliko uoči greške, kako bi kupci zaista dobili jednostavnu, brzu i bezbednu kupovinu kakvu im obećavamo. Dobra UX praksa nije slučajnost, već rezultat pažljivo testiranog interfejsa i mnogo truda i ispravki re nego što ugleda svetlost dana. Saradnja sa testerima može čak i podići motivaciju celog tima jer će svi, od programera do dizajnera znati da je posao koji su završili dobar u svakom segmentu.

3. Integracije sa bankom moraju da funkcionišu bez greške

Svaka moderna web prodavnica ima mrežu integracija koje se kriju iza nje: sistemi za plaćanje, email notifikacije, alatke za analitiku, lager, kurirske službe…

Kada sve radi kako treba, korisnik ni ne zna da sve to postoji. Ali ako neka od tih integracija zakaže i, na primer, kupac plati, a ne dobije potvrdu ili sistem ne šalje porudžbinu kuriru, posledice su ozbiljne. QA tester upravo zato ima zadatak da testira ne samo vizuelni izgled već i te pozadinske procese.

On proverava da li webhook-ovi stižu, da li se prave email-ovi u svim scenarijima, da li se podaci o proizvodima sinhronizuju kako treba. Samo kada smo sigurni da sve veze funkcionišu, možemo mirno da lansiramo sajt na web. Bez testiranja, ostajemo uskraćeni za sve ono što korisnik ne vidi, a što može da izazove ozbiljan problem u realnom radu.

4. Brže dolazimo do stabilne verzije sajta

Bez QA testera, mnoge greške isplivaju tek kad je sajt već live. A tada ih je teže ispraviti, jer već ima porudžbina, korisnika, očekivanja. Sa QA testerom, potencijalni problemi se otkrivaju ranije, dok još nisu javni.

On radi paralelno sa developerima, testira u hodu, pravi liste primedbi i scenario testove. Zahvaljujući tome, vreme između poslednje izmene i trenutka kada sajt zaista može da se koristi bez brige značajno se skraćuje. Ušteda vremena nije samo u bržem lansiranju, već i u tome što tim nije konstantno u “gašenju požara”.

Stabilna verzija sajta nije ona koja “nekako radi”, već ona u koju smo sigurni jer je temeljno testirana. A to je upravo ono što QA u timu omogućava.

5. Testiranje danas štedi novac sutra

Otvaranje firme i njen razvoj uopšte nisu jeftini. Uz to, samo jedna neotkrivena greška može izazvati čitav lanac problema: nezadovoljan kupac, loša recenzija, ručno ispravljanje porudžbina, vraćanje novca, dodatni rad… Sve to košta, ne samo vreme, već i reputaciju.

QA tester ima ulogu da spreči potencijalno velike trooškovetime što će na vreme da uoči propuste. Svaki problem koji se otkrije pre lansiranja košta višestruko manje nego kada se pojavi kasnije. Osim toga, kada korisnici u startu dobiju dobar utisak o sajtu i brzo dođu do proizvoda koji im treba, veća je verovatnoća da će se vratiti.

QA ne testira samo funkcionalnosti, već služi i da sagleda sajt kao celinu.

Ako ulažemo u sve, od copywritinga do Google kampanja, logično je da uložimo i u osobu koja proverava da li to sve zaista radi. I to je najpametnije moguće ulaganje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *